Ejerlederseminar: Hvilken værdi giver jeg til mine kunder?

Efter du har fået din strategi og forretningskoncept på plads, er det tid til at tage et nærmere kig på dine produkter og kunder. Til det kan du bruge en model, som hedder Business Model Canvas, som du vil blive introduceret til på dette seminar.

Dagens spørgsmål er: Hvilken værdi giver dine produkter og ydelser til kunderne, hvordan kan du differentiere dig i forhold til dine konkurrenter, og hvor du har den bedste indtjening?

 

Mere konkret skal vi tale om følgende:

  • Forstå din forretningsmodel og de forskellige elementer i den ud fra Business Model Canvas.
  • Brug forretningsmodellen til at differentiere dig i forhold til konkurrenter og kunder.
  • Skab overblik over dine kunder ved at segmentere -> definer forskellige personaer, så du har et klart billede af, hvilke kundetyper du arbejder med for bedre at kunne forstå dine kunders behov, og hvilke ting som er vigtige, når de skal vælge leverandør (købsparametre).
  • Skab overblik over din forretning ved at segmentere produkter/ydelser og services.
  • Bliv skarp på, hvilke værditilbud du som virksomhed tilbyder markedet, og hvor du differentierer dig i forhold til dine konkurrenter, samt hvilken værdi dine produkter og services bringer kunder.
  • Få skabt sammenhæng mellem dine produkter/service og dine kunder, således du kan blive meget skarp i din kommunikation og dermed ramme dine kunders forventninger og behov.


Seminaret faciliteres af Tom Lindquist og foregår tirsdag 6. oktober 2020, klokken 15-19.

Deltagergebyret er 495 kroner/person. Kurset er målrettet ejerledere, men du er velkommen til at invitere din ledende medarbejder med.

Bindende tilmelding senest den 2. oktober 2020.


 

Dagens oplægsholder er Claus Damgaard. Claus er uddannet elektriker, har været medejer af en kæde af diskoteker og barer, arbejdet som virksomhedskonsulent og de seneste seks år ejer og partner af Indkom. Indkom er et konsulenthus, som har specialiseret sig i at hjælpe små og mellemstore virksomheder med forretningsudvikling, strategi og virksomhedsdrift.



Tilbage til Aktivitetscenteret