Workshop 1: Sæt retning, tiltræk kunder og stå stærkere med en skarp kernefortælling

Workshop 1 om at skabe en kernefortælling.

  • Kan kunderne forstå, hvad din virksomhed tilbyder, og hvorfor de skal vælge netop dig – eller bliver budskabet uklart?
  • Har du en rød tråd i din markedsføring, så din virksomhed fremstår skarp og genkendelig – eller kommunikeres der forskelligt fra gang til gang?
  • Oplever du, at det kan være udfordrende at tiltrække de rigtige kunder og medarbejdere – og kunne en stærkere fortælling gøre en forskel?

Hvis svarene på disse spørgsmål ikke er helt klare, kan en stærk kernefortælling være løsningen.

En veldefineret fortælling skaber en rød tråd i kommunikationen, så kunderne forstår præcis, hvad virksomheden står for, og hvorfor de skal vælge din.

Den styrker markedsføringen, gør salgsarbejdet lettere og hjælper med at tiltrække de rette kunder/medarbejdere. Og med en tydelig og troværdig fortælling, bliver virksomheden mere synlig, genkendelig og konkurrencedygtig.

Vi har booket Mette Dahl Juelner, ejer af BizBuddy og tidligere marketingchef hos TV 2, til at holde workshoppen for os.
Workshoppen løber over to aftener og er skræddersyet til alle håndværksmestre. Ledende medarbejdere er også velkommen. 

Workshoppen egner sig til medlemmer, der ønsker at styrke deres virksomheds synlighed, tiltrække de rigtige kunder og skabe en stærkere position i markedet.
Workshoppen er praktisk, letforståelig og bygget op, så alle kan være med – uanset om man har arbejdet med kommunikation før eller ej.

Formål med workshoppen
- Forstå hvad en kernefortælling er, og hvorfor den er afgørende at have styr på.
- Lære at formulere din egen kernefortælling – trin for trin.
- Se konkrete eksempler på kernefortællinger.
- Få redskaber til at anvende kernefortællingen i f.eks. markedsføring, salg og ledelse.

Workshop 1
(8. april 2025)
Handler om at forstå hvad en kernefortælling er og hvad den kan bruges til. Fokus er på, at kunne definere virksomhedens DNA, kerneydelse/produkt og unikke styrkepositioner samt forstå kundernes behov.
Forberedelse: Inden du møder op må meget gerne tænke over følgende:
- Tænk over en typisk kunde hos dig/i din forretning
- Hvordan skiller du/din virksomhed dig/sig ud i forhold til konkurrenterne?
- Hvad er din/virksomhedens ambition?

Workshop 2 (29. april 2025)
Vi fokuserer på, hvordan vi omsætter fortællingen til handling gennem markedsføring, kommunikation og salg. Workshoppen afsluttes med evaluering og konkrete skridt til at implementere og anvende kernefortællingen strategisk.

Praktisk
Tilmelding forudsætter at du deltager på begge workshops. Pris for begge workshop inkl. forplejning er 300 kr. for medlemmer af Håndværkerforeningen. Kollega/ledsager deltager for 500 kr. Bindende tilmelding senest den 6. april.
Program

Kl. 18.00 Netværk og forplejning
Kl. 18.30 Workshop
Kl. 21.00 Tak for i aften
Medbring gerne egen computer.

Vi glæder og til at høre mere om din kernefortælling! 

Apr 8

Sted: Moltkes Palæ / Håndværkerforeningens Saloner (stueetagen)
Dronningens Tværgade 2, 1302 København K

Tidspunkt: 08-04-2025 18:00


Tilmeld dig