Så selvom der er 150 erhvervsparkeringspladser i bydelen, er kapaciteten langt fra nok til at dække behovet. Derfor har håndværkerne indtil nu også brugt de almindelige parkeringspladser, og så får det naturligvis konsekvens for håndværkeren, når de almindelige parkeringspladser nedlægges.
Derfor har vi netop gennemført en undersøgelse blandt de medlemmer, der løser opgaver i det centrale København, hvor vi spørger til deres oplevelse af parkerings- og trafiksituationen i Middelalderbyen. Og tendensen er tydelig.
79% svarer, at det er blevet meget sværere at parkere i Middelalderbyen i forhold til for et år siden. Men hvad værre er, så svarer 63%, at der er større sandsynlighed for, at de vil sige nej til opgaver i det centrale København.
“Jeg anerkender fuldt ud, at det er en politisk prioritering, hvordan byen skal indrettes. Men de valg, som politikerne tager på vegne af københavnerne, har konsekvenser – og i dette tilfælde er konsekvensen, at beboere og virksomheder i Middelalderbyen får sværere ved at få fat i en håndværker til at renovere eller bygge om,” siger adm. direktør Christoffer Susé, der har talt med TV2 Kosmopol om problemstillingen.
LÆS OGSÅ