Virksomhedsfokus Styrk din forretning

Seminar: Hvilken værdi giver jeg til mine kunder?

Efter du har fået din strategi og forretningskoncept på plads, er det tid til at tage et nærmere kig på dine produkter og kunder. Til det kan du bruge en model, som hedder Business Model Canvas, som du vil blive introduceret til på dette seminar.

Dagens spørgsmål er: Hvilken værdi giver dine produkter og ydelser til kunderne, hvordan kan du differentiere dig i forhold til dine konkurrenter, og hvor du har den bedste indtjening?

 

Mere konkret skal vi tale om følgende:

  • Forstå din forretningsmodel og de forskellige elementer i den ud fra Business Model Canvas.
  • Brug forretningsmodellen til at differentiere dig i forhold til konkurrenter og kunder.
  • Skab overblik over dine kunder ved at segmentere -> definer forskellige personaer, så du har et klart billede af, hvilke kundetyper du arbejder med for bedre at kunne forstå dine kunders behov, og hvilke ting som er vigtige, når de skal vælge leverandør (købsparametre).
  • Skab overblik over din forretning ved at segmentere produkter/ydelser og services.
  • Bliv skarp på, hvilke værditilbud du som virksomhed tilbyder markedet, og hvor du differentierer dig i forhold til dine konkurrenter, samt hvilken værdi dine produkter og services bringer kunder.
  • Få skabt sammenhæng mellem dine produkter/service og dine kunder, således du kan blive meget skarp i din kommunikation og dermed ramme dine kunders forventninger og behov.

Dagens oplægsholder er Claus Damgaard. Claus er uddannet elektriker, har været medejer af en kæde af diskoteker og barer, arbejdet som virksomhedskonsulent og de seneste seks år ejer og partner af Indkom. Indkom er et konsulenthus, som har specialiseret sig i at hjælpe små og mellemstore virksomheder med forretningsudvikling, strategi og virksomhedsdrift.

 

Seminaret faciliteres af Tom Lindquist og foregår tirsdag 6. oktober 2020, klokken 15-19 i Moltkes Palæ.

Deltagergebyret er 495 kroner/person. Kurset er målrettet ejerledere, men du er velkommen til at invitere din ledende medarbejder med.

Bindende tilmelding senest den 2. oktober 2020.

Tilmeld dig

Håndværkerforeningen starter i foråret 2020 et forløb af seminarer, som er  skræddersyet til foreningens erhvervsaktive medlemmer; to om foråret og to om efteråret over de kommende år. I løbet af seminarerne kommer vi hele vejen rundt om det at drive virksomhed.

Målet er, at seminarerne skal hjælpe til at gøre en forskel i dagligdagen i  virksomheden. Derfor inviterer vi hver gang en eller flere oplægsholdere, der ud over deres faglige viden også har en praktisk tilgang til det at drive virksomhed.

Alle seminarer faciliteres af Tom Lindquist. Tom er uddannet elinstallatør og har i 16 år været direktør og ejerleder i virksomheden Høyrup & Clemmensen. I 2019 ejerskiftede Tom Lindquist sig ud af virksomheden og startede sin egen konsulentvirksomhed.

Fra bager til smed

Uanset hvilket fag, du driver virksomhed inden for, er der mange udfordringer, som er de samme. Derfor er seminarerne erhvervsfaglige, men ikke branchespecifikke.

Om baggrunden for det nye initiativ siger Håndværkerforeningens administrerende direktør, Christoffer Susé:

”Håndværkerforeningen supplerer og arbejder i forlængelse af laugene, og derfor tilbyder vi nu dette forløb. Det er netop forcen hos os, at du kan møde folk fra andre fag, som du kan tale med og blive inspireret af. Derfor kan alle erhvervsaktive håndværksmestre deltage på lige fod, og vi håber da også, at initiativet kan bidrage til øget samarbejde og erfaringsudveksling mellem medlemmerne.”

Seminarerne handler blandt andet om

  • Forretningskoncept og strategi (afholdes juni 2020)
  • Mine forretningsydelser, hvilken værdi giver de kunderne (afholdes oktober 2020)
  • Intern og ekstern kommunikation. Markedsføringsmateriale og sociale medier
  • Virksomhedsformer, bestyrelse, vedtægter
  • Køb og salg
  • Regnskabsforståelse, virksomhedens økonomi kontra privatøkonomi
  • Digitalisering

 

Man kan deltage i alle seminarer, eller man kan udvælge de temaer, som man har særlig interesse eller behov for at vide mere om. Med et deltagergebyr på 495 kr./seminar er prisen sat så lavt, at alle kan være med.

 

Foto: Scott Rodgerson

Læs mere

Brug coronakrisen til at
gentænke din virksomhed

Læs mere

Kom godt i gang med
bæredygtighed og FN's verdensmål

Læs mere

Gode råd til
ejerledere

Læs artiklen

Skab mindeværdige oplevelser
sammen med jeres kunder

Læs temaet