Håndværkerforeningens ejerlederseminar Få viden, som kan styrke din virksomhed

Seminar: Storytelling, sociale medier og YouTube-film

Hvordan bruger jeg sociale medier – som fx Facebook og LinkedIn og Instagram – i vores kommunikation og markedsføring, sådan at virksomhedens gode historier bliver set, delt og liket af medarbejdere, kunder og relevante emner? Hvordan får jeg den synlighed i lokale medier, som giver os nye forretningsmuligheder?

Hvordan kommer jeg i gang med at bruge min smartphone til at lave små YouTube-film, som på bedste vis præsenterer virksomheden, vores medarbejdere, de ting, vi laver og den værdi, vi skaber?

Få ny viden og nyttige værktøjer til at mestre din markedsføring og interne kommunikation – og mød dygtige håndværksmestre fra mange andre brancher, som du kan blive inspireret af.

 

Seminaret faciliteres af Tom Lindquist og foregår onsdag den 25. november 2020, klokken 15-19 i Moltkes Palæ.

Deltagergebyret er 495 kroner/person. Kurset er målrettet ejerledere, men du er velkommen til at invitere din ledende medarbejder med.

Bindende tilmelding senest den 22. november 2020.

 

COVID-19 information:

Håndværkerforeningens ejerlederseminar handler i høj grad om at mødes på tværs af fag, og tale med og blive inspireret af andre håndværksmestre og ejerledere. Derfor er der plads til max 20 deltagere. Det betyder, at myndighedernes nye Covid-19 restriktioner ikke ændrer på de forholdsregler, som vi allerede har taget for at gennemføre seminaret.

Ejerlederseminaret holdes i Moltkes Palæ, som opfylder Horesta’s Safe to Visit-standard. Det betyder blandt andet at bordopstilling, afstand og hygiejne følger myndighedernes krav. Ligeledes skal man bære mundbind, når man ikke sidder ned. Der vil blive udleveret mundbind ved ankomst.

Dagens oplægsholdere

Workshoppen gennemføres med undervisning og praktiske øvelser af Susanne Lindø Grønbech og Kira Paulli.

Kira er uddannet tv-fotograf og producer hos DR og har siden 2011 drevet sit eget produktionsselskab, Pixiweb, som producerer webfilm til mange forskellige spændende virksomheder.

Susanne er ejer og direktør i PR og kommunikationsbureauet Grønbech og har arbejdet med kommunikationsstrategi, storytelling og PR i mere end 30 år – siden 2007 i eget bureau. Hun og hendes ansatte fortæller gode historier online, på sociale medier og i PR for SMV’er og specialistvirksomheder.

Tilmeld dig her

Håndværkerforeningen starter i foråret 2020 et forløb af seminarer, som er  skræddersyet til foreningens erhvervsaktive medlemmer; to om foråret og to om efteråret over de kommende år. I løbet af seminarerne kommer vi hele vejen rundt om det at drive virksomhed.

Målet er, at seminarerne skal hjælpe til at gøre en forskel i dagligdagen i  virksomheden. Derfor inviterer vi hver gang en eller flere oplægsholdere, der ud over deres faglige viden også har en praktisk tilgang til det at drive virksomhed.

Alle seminarer faciliteres af Tom Lindquist. Tom er uddannet elinstallatør og har i 16 år været direktør og ejerleder i virksomheden Høyrup & Clemmensen. I 2019 ejerskiftede Tom Lindquist sig ud af virksomheden og startede sin egen konsulentvirksomhed.

Fra bager til smed

Uanset hvilket fag, du driver virksomhed inden for, er der mange udfordringer, som er de samme. Derfor er seminarerne erhvervsfaglige, men ikke branchespecifikke.

Om baggrunden for det nye initiativ siger Håndværkerforeningens administrerende direktør, Christoffer Susé:

”Håndværkerforeningen supplerer og arbejder i forlængelse af laugene, og derfor tilbyder vi nu dette forløb. Det er netop forcen hos os, at du kan møde folk fra andre fag, som du kan tale med og blive inspireret af. Derfor kan alle erhvervsaktive håndværksmestre deltage på lige fod, og vi håber da også, at initiativet kan bidrage til øget samarbejde og erfaringsudveksling mellem medlemmerne.”

Seminarerne handler blandt andet om

  • Forretningskoncept og strategi (afholdes juni 2020)
  • Mine forretningsydelser, hvilken værdi giver de kunderne (afholdes oktober 2020)
  • Intern og ekstern kommunikation. Markedsføringsmateriale og sociale medier
  • Virksomhedsformer, bestyrelse, vedtægter
  • Køb og salg
  • Regnskabsforståelse, virksomhedens økonomi kontra privatøkonomi
  • Digitalisering

 

Man kan deltage i alle seminarer, eller man kan udvælge de temaer, som man har særlig interesse eller behov for at vide mere om. Med et deltagergebyr på 495 kr./seminar er prisen sat så lavt, at alle kan være med.

 

Foto: Scott Rodgerson

Læs mere

Brug coronakrisen til at
gentænke din virksomhed

Læs mere

Kom godt i gang med
bæredygtighed og FN's verdensmål

Læs mere

Gode råd til
ejerledere

Læs artiklen

Skab mindeværdige oplevelser
sammen med jeres kunder

Læs temaet