Håndværkerforeningen København viser vej til det lokale erhvervsliv:
Nu skal der handles!

Det lokale erhvervsliv er hjørnestenen i vores hverdag, og derfor skal vi bruge det og passe på det. Et gammelt slogan siger, at hvis du vil have en lokal butik i morgen, skal du bruge den i dag. Det gør sig i særlig grad gældende i denne tid.

Håndværkerforeningen København har taget initiativ til at vise vej til det lokale erhvervsliv med en oversigt på vores hjemmeside.

Håndværkerforeningen starter lørdag en synlighedskampagne, og indrykker blandt andet helsidesannoncer i Berlingske Tidende, hvor vi opfordrer forbrugerne til at handle hos det lokale erhvervsliv.

Oversigten, der viser vej til mere end 100 lokale håndværksvirksomheder og -butikker på tværs af fag i Storkøbenhavn, kan ses på www.hfk.dk

Om oversigten siger Christoffer Susé, adm. direktør i Håndværkerforeningen:

”Vi står midt i en sundhedskrise, men også en økonomisk krise. Derfor ønsker vi at sætte fokus på den store betydning, som det lokale erhvervsliv har for vores byer, og at det er vigtigt, at forbrugere, virksomheder og kommuner fortsætter med at handle hos de lokale virksomheder, både nu under corona-krisen, men også når det igen er blevet hverdag.”

Om situationen for håndværksvirksomheder og deres medarbejdere siger Christoffer Susé:

”Vi oplever at vores medlemmer er gået i løsningsmode og prøver at få det bedste ud af situationen. De prøver naturligvis først og fremmest at drive deres virksomhed, men de er også i høj grad optaget af at sikre medarbejderne. I en lille virksomhed er man både meget afhængig af og tæt på sine medarbejdere. Derfor er medarbejdernes situation også noget, som en håndværksmester tager på sig. Det ligger i deres DNA. Din forretning er intet uden dine medarbejdere.”

 

For kommentarer, kontakt Christoffer Susé på tlf. 4079 0989.