Virksomhedsdrift

Tema: Lokalt engagement giver liv i gaden
Håndværksvirksomheder er bredt set gode til at engagere sig i det lokalsamfund, hvor de udspringer fra. Det viser en undersøgelse, som Håndværkerforeningen har lavet blandt sine medlemmer. MESTER sætter fokus på det lokale engagement.

Foto: Rie Neuchs

Denne artikel blev bragt i MESTER14, februar 2021.
Læs mere
INSPIRATION: Din bil har en reklameværdi på 2.000-2.500 kr. om ugen – udnyt den
Mange betaler tusindvis af kroner for at få deres budskaber på en bus, så alle i trafikken kan se dem. Som håndværker med en bil har du din helt egen reklameplads, som du bør udnytte, hvis du spørger Henrik Welling fra GroupM, der er Danmarks største mediebureauvirksomhed.

Tekst: Peter Djurup

Denne artikel blev bragt i MESTER15, april 2021.
Læs mere
Fire håndværkere ét værksted
I Ravnsborggade på Nørrebro åbnede Værksted & Co i juni. Bag Værksted & Co står X-Fond og fire unge håndværkere, som er flyttet ind i en stor gammel tøjbutik med deres værksteder. Målet med Værksted & Co er at skabe et rum for iværksættere inden for små, nyttige nichehåndværksfag.

Denne artikel blev bragt i MESTER13, november 2020.
Læs mere
Brug coronakrisen til at gentænke din virksomhed
Mange virksomheder er påvirket negativt af coronasituationen og kæmper for at overleve. Derfor er mange tvunget til at tænke nyt, men for alle andre kan situationen også med fordel udnyttes til at genoverveje setuppet omkring ens virksomhed.

Her kan du møde Tom Lindquist, der peger på fire områder, hvor du som ejerleder kan starte.

Denne artikel blev bragt i MESTER11, juni 2020.
Læs mere
TEMA: Bæredygtighed og FN’s verdensmål
Læs mere
TEMA: Skab mindeværdige oplevelser sammen med jeres kunder
Hvis man fortsat vil være relevant og konkurrencedygtig er det stadigt vigtigere at skille sig ud. Ud over den forventelige service skal der ligges et lag mere på. Nu skal der oplevelser til. Og det gælder selvfølgelig også håndværkere.

Denne artikel blev bragt i MESTER07, oktober 2019.
Læs mere
Rådgivning og åbenhed skaber langvarige kunderelationer
Der er fredeligt på værkstedet denne formiddag hos Dyssell ApS tømrer, snedker og entreprenørvirksomhed. Alle svende og lærlige er ude hos kunderne. Og det er netop kunderne vi skal tale om. Hos Dyssell er overholdelse af aftaler, god rådgivning og professionelt håndværk vejen til et godt ry og flere opgaver.

Denne artikel blev bragt i MESTER07, oktober 2019.
Læs mere
Crowdfundede 3,5 mio. kr.
Hendes egen allergi førte til en mission for Anne-Sophie Skjødt Villumsen. Hun ville skabe produkter som frisører kunne tåle, og samtidig være med til at skabe en bedre verden. Det er blevet til frisørvirksomheden Zenz, og egne grønne hårplejeprodukter. Nu har Zenz rejst 3,5 millioner kroner med crowdfunding til den videre forretningsudvikling.

Denne artikel blev bragt i MESTER03, februar 2019.
Læs mere
Teknologiinvestering i millionklassen
Håndværk er uløseligt forbundet med arbejdstid, og det gør håndværket kostbart. Men med moderne teknologi kan vi fastholde håndværkets vigtigste kendetegn: Det unikt forarbejdede produkt.

Denne artikel blev bragt i MESTER01, oktober 2018.
Læs mere